철수네 소프트웨어 세상 [본점]

소프트웨어와 관련이 있다면 뭐든지 – I no longer work for Microsoft.

비즈니스 2.0 눈여겨볼사람 50명중 대망의 1위는

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Business 2.0: 50 People who matter

You! 바로 당신.

ugc 이야기 같다고? 글쎄, 이 글에서는 이렇게 이야기한다:

But the You Revolution goes well beyond user-generated content.

벌써 웹투포이노에 바이바이를 외친다:

And somewhere out there, you're building Web 3.0.

글이 마음에 들어 전문을 인용한다.

They've long said the customer is always right. But they never really meant it. Now they have no choice. You — or rather, the collaborative intelligence of tens of millions of people, the networked you — continually create and filter new forms of content, anointing the useful, the relevant, and the amusing and rejecting the rest. You do it on websites like Amazon, Flickr, and YouTube, via podcasts and SMS polling, and on millions of self-published blogs. In every case, you've become an integral part of the action as a member of the aggregated, interactive, self-organizing, auto-entertaining audience. But the You Revolution goes well beyond user-generated content. Companies as diverse as Delta Air Lines and T-Mobile are turning to you to create their ad slogans. Procter & Gamble and Lego are incorporating your ideas into new products. You constructed open-source and are its customer and its caretaker. None of this should be a surprise, since it was you — your crazy passions and hobbies and obsessions — that built out the Web in the first place. And somewhere out there, you're building Web 3.0. We don't yet know what that is, but one thing's for sure: It will matter.

웹이 시작할때부터 계속 존재한 ugc는 트렌드가 아니라 웹에 널려있는 쓰레기를 포함하는 말이다. Jon Udell의 말대로 RCC(Reader-Created Context)라는 구체적인 말이 필요하다는 것을 잘 말해주는 글이다. 왜? 그렇게 외치던 투포이노 응원군이라고 생각했던 비즈니스 2.0마저 ugc 메롱 웹투포이노 메롱을 이야기하니까.

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Written by charlz

2006년 6월 23일 , 시간: 오전 2:17

Uncategorized에 게시됨

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